Præstationer og erfaringer

Touring Nyt har i nr. 7, 2006 noteret følgende præstationer:

Acceleration:
0 – 60 km/t: 2.3 sek
0 – 80 km/t: 3.0 sek
0 – 100 km/t: 3.9 sek
0 – 120 km/t: 5.2 sek
0 – 150 km/t: 8.0 sek
0 – 200 km/t: 17.4 sek

Tophastighed:
214 km/t (gennemsnit af 211 og 217)

Benzinforbrug:
19.5 – 21.1 km/l. Gennemsnit testforbrug: 20.1 km/l.


 

Egne erfaringer

Benzinforbrug:
Mine egne erfaringer svarer ikke helt til det Touring Nyt nåede frem til.
Benzinforbruget registreret på en tankfuld og på den måde jeg kører, ligger på mellem 24 og 25 km/l og er sjældent under 24 km/l. Forbruget har aldrig ligget dårligere end 22 km/l på en tankfuld. Motorcyklen leveres ad fabrik til visning l. pr. 100 km. Man kan få BMW-værkstedet til at ændre det til km/l hvis det passer én bedre.

Dæk:
Følgende dæk har jeg benyttet:

Fordæk:
Bridgestone BT 014 F (fabriksmontage). Dette dæk kørte jeg 23.000 km på.
Bridgestone BT 021 F. Dette dæk kørte jeg 19.000 km på.
Bridgestone BT 014 F. Dette dæk kørte jeg kun 9.800 km på idet der var fejl på dækket. Det var skævt og bevirkede rystelser i motorcyklen.
Bridgestone S-20 F. Dette dæk har jeg indtil nu (april 2016) kørt 16.400 km på.

Bagdæk:
Bridgestone BT 014 R (fabriksmontage). Dette dæk kørte jeg 13.900 km på.
Bridgestone BT 021 R. Dette dæk blev ødelagt og måtte pilles af før tid.
Bridgestone BT 021 R. Dette dæk kørte jeg 28.700 km på hvilket er rekord langt.
Bridgestone S-20 R. Dette dæk kørte jeg 13.100 km på.
Pirelli Angle ST. Dette dæk har jeg indtil nu (april 2016) kørt 6.200 km på.