Yamaha XS750/850

Last Updated on 20. april 2019 by thrust

Mine svar på spørgsmål jeg modtager om Yamaha XS750/850, vil blive lagt ind på denne hjemmeside under de relevante punkter.

Det samme gælder nyttige oplysninger fra andre ejere af Yamaha XS750/850.

Dette indlæg er uploaded af Thrust. Se mere på .............. Om rider.dk

2 kommentarer til “Yamaha XS750/850
  1. Jeppe Bukholt Byskov siger:

    Hej
    Jeg har for nyligt købt en XS850SG, og er stille og roligt gået i gang med at renovere den, men har et spørgsmål.
    Hvad er den nemmeste måde at splitte knastkæden, når jeg skal have cylinderet afmonteret.
    Jeg bruger din side rigtig meget, og håber du kan hjælpe.

    Mvh Jeppe

    • thrust siger:

      Hej Jeppe

      Beklager det sene svar, men jeg er ikke altid hurtig til lige at tjekke min hjemmeside.
      Knastkæden er fra fabrikken samlet med et nitte-led. Der skal en chain-splitter til at dele kæden. En let modificering af én til en cykelkæde vil muligvis kunne klare opgaven. Jeg har altid benyttet et nitte-led de gange jeg har haft adskilt kæden, men der skal et nyt led til hver gang. Der har kunne fås – og kan muligvis stadigvæk fås – hårnåle-samleled til denne kæde. Jeg har bare følt mig mere sikker på et nittet led. Har man ikke en chain-splitter kan man slibe enderne af nitterne væk med en vinkelsliber. Sørg for at dække godt af i toppen af topstykket så der ikke kommer slibestøv i motoren. Når kæden skal samles igen skal det nye led nittes. Til det formål placerer man et modhold på modsatte side – gerne i form af en tung jernklods – og nitter så med en hammer med kuglepen (også kaldet en kuglehammer). Held og lykke med renoveringen – og skriv igen hvis der er andet jeg kan hjælpe med.